2007. november 8., csütörtök

Ahogy mostanában a világot szemlélem...



Van egy elméletem, ma először fejtettem ki valaki másnak. Mint tudjátok, azt ígértem még az elején, hogy az agymenéseimet osztom meg itt. Nos, amit leírni készülök, az tutira nem lesz más. Agymenés. Ugyanis van, hogy például beugranak nagyon bután hangzó szavak. Van, hogy álmodozom kávéházról, vagy cukrászdáról, vagy gyerekotthonról, amely esetekben szintén csak úgy "beugrálnak" az ötletek. Persze nagyobb valószínűségét látom annak, hogy ezekből a "tervekből" sohasem lesz semmi, mint annak, hogy belátható időn belül (kb. 150 év...) a saját kávézómban járkálhassak és a saját készítésű tortáimat áruljam, dehát végülis "sohase tudhassuk".
Szóval, egy ilyen "beugrálós" dolgot szeretnék megosztani. Szerintem vannak kerek és hegyes emberek. Gyakorlatilag ennyi a mondandóm, de azért megpróbálom kifejteni, hátha érdekel valakit...
Egy kerek ember nem (csak) attól kerek, hogy pocakos/fenekes/van rajta mit fogni, hanem a vonásaitól is. Pl. én magamat kerek embernek tartom, anyukám viszont inkább hegyes, kerek vonásokkal. Azt is megfigyeltem, hogy általában a hegyes emberek kék szeműek, míg a kerekek barnák. Szóval a kerek orr, az ívesebb szemöldök, az almaszerű arc, az ovális fej, teltebb, pirosabb száj: ezek ugye kerekek. Ehhez "kerekül" az ember személyisége is, ezen teória kifejtéséhez azonban még több tapasztalatra van szükségem.
A hegyes embereknek hosszab az orra általában, az arca is hosszúkás, a szája keskeny, a haja nem göndör, hanem inkább egyenes, esetleg lelapuló, a szempillájuk halványabb.
Nagyon sok ember van, aki ez is és az is, mint ahogy nincs tisztán "melankóli" vagy "koleri" ember sem. És nemtom, ki kivel illik össze, de általában a hasonló a hasonlóval. Ezek mind megfigyeléseim (merthogy nem egyszer beszélgetések alatt ilyen beteg dolgokon járattam az agyam...), és lehet, hogy később ez a "rendszerelméletem" változni fog, csak ez már nagyon kikívánkozott belőlem. Ha tehát véletlenül azt halljátok, hogy XY-nal nehezen jövök ki, mert olyan hegyes, akkor valamiféle fogalmatok lehet, hogy mit értek ez alatt. Egyébként ezt nehéz így elmagyarázni, sokkal egyszerűbb emberekre mutogatni az utcán vagy képeken vagy magazinban. Ma reggel is ezt csináltam, és ez a szegény lány, akit áldozatul választott betegecske elmém, jelentésteli arccal első meglepettségében csak ennyit mondott: "Jól van, Nóri."

1 megjegyzés:

andristeso írta...

Jól van, Nóri. Ajánlom Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés című könyvét, amit épp Eszter most kezdett olvasni, mert kimaradt az életéből. Raszkolnyikov (a főhős) is úgy kezdi, hogy elméletet gyárt... aztán mi lesz belőle! Na persze a tiéd elég ártatlannak tűnik... egyenlőre. Szóval nyugodtan elméletgyártsál továbbra is, kedves Kerek.
Ez egy hegyes bejegyzés volt egy Hegyestől...